keskiviikko 19. helmikuuta 2014

kauas on pitkä matka

Luulin, että olen tyytyväinen tähän kaikkeen, mitä nyt on. Että on töitä, asunto ja paikka jonne asettua ainakin hetkellisesti. Olin aikeissa ostaa auton. Luulin, että rauhoitun hetkeksi aloilleni.

Luulin väärin. Olen kyllä tyytyväinen, mutta ei tässä ole kaikki, mitä elämältäni haluan. Yhtäkkiä tajusin, että olin työntänyt haaveeni syrjään, ehkä aikomattakaan toteuttaa niitä. Huomasin, etten ehkä olekaan valmis vielä jäämään paikoilleni. Haluan nähdä enemmän, kokea enemmän. Mitä ja missä, on vielä epäselvää. Haaveeni matkustaa maapallon toiselle puolelle on yhä voimassa, en vain vielä tiedä milloin ja miten sen toteutan. Ja kenen kanssa. Mutta se haave on vielä olemassa, ja olen iloinen että tajusin sen. Vaikka tällä hetkellä tulevaisuus näyttää suurelta kysymysmerkiltä enkä yhtään tiedä, mitä sieltä tulee vastaan. Ja olen sitä tyyppiä, että "mulle heti kaikki", enkä voi sietää epätietoisuutta. Tiivistettynä:



Mieli täynnä suunnitelmia
haaveita
ja tulevaisuus 
kysymysmerkin muotoinen

En ole vielä valmis
pysähtymään

Turhaudun tähän 
epätietoisuuteen

voisiko joku tulla kertomaan
mitä minä vielä haluan


kauas on pitkä matka

6 kommenttia:

  1. tiiän niin sen tunteen ko haluaa jotain ja haluais kaikki nyt ja heti ja niin vaan ei käy.. T: Toinen kaikkitänneheti tyyppi. :)

    VastaaPoista
  2. Hei MiLLa! Keräämme ulkomailla asuneiden kokemuksia elämänmuutoksesta ja rohkeudesta lähteä isoon maailmaan, oli sitten kyseessä au pair -työ, vaihto-opiskelu, työkokemus tai halu vain kokeilla jotain uutta. Kokemuksia voi lähettää tekstinä, kuvina tai videon muodossa osoitteeseen aupairit@yle.fi. Julkaisemme niitä nettisivuillamme tämän ohjelman yhteydessä: yle.fi/aupairit T: Mari

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos mielenkiinnosta ! Yritän saada koottua jonkinlaisen jutun aupair-ajastani :)

      Poista
  3. Tiedän tuon tunteen. Sen tunteen, että jotain vielä puuttuu, mutta on vaikeaa tietää, mitä se on.

    Olen itsekin nyt au pairina, ja toukokuussa minulla on kevään pääsykokeetkin, mutta yhä vain mietin, ovatko valintani oikeita, ja haluanko vielä asettua aloilleni. Au pair aika on mennyt todella nopeasti, ja olen nähnyt paljon uusia paikkoja ja tavannut uusia ihmisiä, Olen iloinen, että lähdin! Sen takia olen miettinyt toistakin välivuotta au pairina eri maassa, mutta toisaalta tässäkin hommassa on huonot puolensa, erityisesti se, että asuu hostperheen luona, arki on heidän arkeaan, johon tulee mukautua. :) Ja myös sekin on kurjaa, että on niin kaukana perheestä ja ystävistä. Suomielämä on toisinaan niin kaukaista.

    Kirjoitat hyvin, pidän sun syvällisestä ja taiteellisesta tavasta kirjoittaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen iloinen, että lähdit! Aupair-aika antaa todella paljon, vaikka se ei aina niin ruusuilla tanssimista olekaan. Tsemppiä ja nauti kaikesta ajasta siellä! Niin, ja kiitos. :)

      Poista